Remarketing : Gepersonaliseerd adverteren
Iedereen kent het wel. Je hoeft maar aan een product te denken en je ziet al de advertenties verschijnen van soortgelijke producten. Deze gepersonaliseerde manier van adverteren wordt remarketing genoemd. Bij deze manier van adverteren wordt er gekeken naar hetgeen waar de consument al eerder interesse in heeft getoond. Door de advertenties af te stemmen op eerdere interesses van mogelijke klanten is het makkelijker om producten of diensten de verkopen. De advertenties worden namelijk door deze methode bekeken door mensen die al interesse hebben in de producten en diensten. De meeste grote bedrijven werken met deze manier van adverteren. Denk hierbij aan bedrijven zoals Google, Youtube, Facebook, en Linkedin.
De voordelen van remarketing
Het grootste voordeel van remarketing is natuurlijk dat het meer klanten kan werven. Door te adverteren bij de mensen die al interesse hadden in hetgeen wat jij aanbiedt, zal de advertentie de juiste doelgroep bereiken. Een ander voordeel is het feit dat remarketing relatief goedkoop is. Remarketing is vaak goedkoper dan andere manieren van adverteren. Vaak is het ook makkelijker aangezien remarketing vaak gaat via een bedrijf dat remarketing aanbiedt. Dit bedrijf neemt dan alles uit handen waardoor je zelf niet veel hoeft te doen om te adverteren. Het laatste voordeel is dat remarketing zorgt voor naamsbekendheid. Doordat de advertenties vaak terugkomen zullen de klanten de naam van jouw bedrijf herkennen.
De nadelen van remarketing
Naast voordelen kent remarketing ook nadelen. In het geval dat mensen de cookiemeldingen accepteren dan is het niet mogelijk om de gegevens te gebruiken voor remarketing. Daarnaast kan het ook zijn dat de remarketing niet zal zorgen voor meer klanten omdat klanten de producten ondanks de remarketing niet aanschaffen. Dit kan ervoor zorgen dat je de remarketing voor niks hebt betaald en dus verlies hebt in plaats van winst. Indien je geïnteresseerd bent in remarketing is het belangrijk om de voordelen en de nadelen aan elkaar af te wegen.